8.31.2009

ガレバでかくれんぼ2...イセエビ

岩の隙間でかくれんぼ。エビ君です。エビなんて、おすし屋さんの水槽かフライになったものしか見たことがなかったので、海の中で出会えてびっくし!かっこいい姿をしていました。全体の写真を撮ろうとしたのですが、感ずかれて、隙間へ入ってしまいました。でもちょこっと覗かせる顔だけでも、迫力ありました。これを兜や家紋へデザインした人のセンスはすごいですよね。ところで、この隙間、中はどうなっているんでしょう? あの大きなエビがすっぽりです。けっこう奥があるのかな?胃カメラみたいなのがあったら楽しいでしょうね。

Have you ever seen real lobsters? I mean not fried ones at restaurants... real ones in the sea. I was surprised to see them while diving around rock area. When you see them, you will probably be fascinated with their handsome shape of body with dark reddish color. Some Japanese artists used them as motif for their art works, and we could see them on clothes, familiy emblems and even on on samurai armors. Each works express lobster's dynamism very well, but you can enjoy them more, after you see the real ones.

(photo at Katsuura Diving Resort, Chiba, Japan Date: Aug 2009 by aki)

0 件のコメント:

コメントを投稿